1 op 1 marketingdag

Een gehele dag inzoomen op jouw marketing

Hoe sta ik er eigenlijk voor?

Je hebt een website en je hebt daar veel tijd aan besteed. Je hebt geprobeerd deze zo goed mogelijk te optimaliseren voor SEO, en misschien adverteer je via Facebook en Google Ads. Voor je gevoel levert dat wel wat op, maar je weet het niet helemaal zeker. Het gaat best wel goed, maar het kan ook nog wel beter.

Tot nu toe heb je namelijk bijna alles zelf gedaan, maar je hebt niet overal verstand van. Eigenlijk wil je dat een professional eens een dag met je meekijkt, en je marketing onder de loep neemt.

Herken je je hierin? Top, dan is een marketingdag écht iets voor jou.  Tijdens een marketingdag laat ik je zien wat je al goed doet, en wat je verder kunt doen om meer aanvragen binnen te krijgen en je bedrijf te laten groeien.

Wat is een 1 op 1 marketingdag?

De marketingdag is een 1 op 1 workshop speciaal voor jou op maat. Tijdens de marketingdag duiken we in op jouw website en marketingkanalen, en analyseren we welke kansen je nog aan kunt grijpen.

Vooraf bespreken we wat je graag wil leren, of waar je meer inzicht in wilt hebben. Vervolgens duik ik in je website, bekijk ik je data in Google Analytics en eventuele advertentieaccounts, en tijdens de marketingdag bespreken we daarvan de resultaten. Aan het eind van de dag ga je met een stappenplan naar huis, waarmee je zelf aan de slag kan om je marketing te verbeteren.

Programma

Vaak verdelen we de dag in vier onderdelen:

1. Doelgroep en klantreis

We starten altijd met de basis: Wie is je doelgroep, en hoe maken zij hun keuzes? Aan de hand van een logisch framework nemen we je aanbod onder de loep, en kijken we of je waardepropositie past in de behoefte van jouw klant, en of je deze nog verder aan kunt scherpen.

We bekijken ook op welke manier je nu inspeelt op de klantreis van een bruidspaar. Ben je al zichtbaar op het moment dat ze verloven, of kom je pas later in beeld? Ik kan je veel tips geven om je zichtbaarheid te verbeteren.

2. Website Analyse

Zonder website geen klanten. Daarom is het van belang dat je website goed presteert. Om dat te onderzoeken, kijk ik van tevoren naar de data in je Google Analytics account. Dit geeft me een goed beeld van de prestatie van je huidige website.

Met deze data in het achterhoofd kijk ik vervolgens naar je website. Vanuit mijn ervaring als conversie specialist identificeer ik punten in je website die je nog kunt verbeteren. Denk dan bijv. aan het slim doorlinken van bepaalde pagina, het verbeteren van je menu structuur, of het toevoegen van CTA knoppen. Na de marketingdag kan je hier zeker mee aan de slag.

3. SEO

We bekijken of de basis voor SEO in orde is om te kunnen gaan ranken. Van tevoren duik in een aantal technische zaken als sitemaps, robots.txt en canonicals, en tijdens de workshop kan ik je laten zien welke aanpassingen je nog moet maken. Vaak kunnen we dat direct doen. Verder leg ik je een SEO strategie uit die werkt, en waar maar weinig fotografen echt goed gebruik van maken.

Noot: Dit is geen vervanging voor de Workshop SEO, daar verdiepen we ons een gehele dag in SEO. Wel bespreek ik tijdens een marketingdag de belangrijkste punten.

4. Adverteren

Veel fotograferen hebben wel goede websites, maar krijgen te weinig bezoekers op de website om daar voldoende klanten uit te halen. Tijdens dit deel zoomen we in op adverteren en de klantreis. Je hoeft niet bang te zijn dat dit je veel geld gaat kosten, het voordeel van online marketing is nu juist dat je de kosten goed in de hand kunt houden, én precies weet wat het oplevert.

Heb je al advertenties lopen? Dan kijken we naar de huidige prestaties, en bedenken we manieren om nog meer uit je budget te halen, bijv. door marketingkanalen te combineren.

Houd er rekening mee dat een marketingdag écht specifiek voor jouw situatie bestemd is. Wil je meer aandacht steken in SEO? Dan maken we daar meer ruimte voor. Adverteer je op dit moment, maar wil je vooral meer uit je campagnes halen? Dan plannen we daar meer tijd voor in.

Wat kost het?

Het werk van Bride Magnet moet zich terugverdienen. Dat betekent dat je deze dag niet moet zien als een uitgave, maar als een investering. Haal je 1 extra bruiloft uit deze marketingdag, dan heb je de kosten er al uit.

Wat krijg ik?

  • Vooraf bellen we om de agenda door te nemen zodat de dag écht op jouw situatie is afgestemd;
  • Mijn voorbereiding van ca. 3-4 uur waarbij ik uitgebreid kijk naar je Google Analytics, website, SEO en huidige advertenties;
  • Een volledige dag waarin ik al mijn marketingkennis en kunde op jouw bedrijf projecteer;
  • Een stappenplan specifiek voor jouw situatie waarmee je na de marketingdag aan de slag kan.
  • Heb je na de marketingdag nog vragen? Ook na deze dag kan je deze aan me stellen.

Tarief

€850,- ex. BTW

Praktische informatie

I.v.m. met mijn fulltime baan bij Charlie Temple plan ik een marketingdag altijd in het weekend. Je bent welkom bij mij thuis in Rotterdam, ik zorg voor lunch, koffie, thee, fris, etc.

Inschrijven

Heb je interesse in een marketingdag? Leuk! Vul het formulier in, dan kom ik binnen 24u bij je terug.